kiss virág

VirágKassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy…

Debreceni virágkarneválDebreceni virágkarnevál

Idén volt szerencsém megtekinteni a 40. virágkarnevált vagy félmillió emberrel együtt. Mi még időben érkeztünk meg a városba, mert utánunk pár perccel már a város jó része be volt dugulva, és persze üres parkolóhelyeket csak mérföldekre lehetett találni…

VirágMünchen, Schloss Blutenburg (2022), SzG3

Miután már elég sokszor jártam Münchenben és nagyon sok mindent láttam is, most egy kevésbé ismert, de szép helyet látogattam mag. A Schlosspark Nymphenburg végétől kb 1 km-re esik nyugatra, a kastélyt és a parkját sokan megnézik, onnan egy bő negyedóra alatt el lehet sétálni ide…

VirágTátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött…

VirágTata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy…

VirágokSzeged, a Szegedi Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A feleségem miatt havonta egyszer le kell mennem Szegedre, így lehetőség nyílt arra, hogy Szegedet, ill. az itt található nevezetességeket bemutathassam. Most az Egyetem Füvész kertjét mutatom be (Szegedről úgy általában majd később)…

VirágSalzburg, Botanikus kert, SzG3

Ezt a helyet viszonylag nehezen találtuk meg. Bár a GPS végül is jó helyre hozott el, csak az első képen látható kis tábla utalt a botanikus kertre, az sem túl feltűnő helyen. A botanikus kert valószínűleg az egyetem oktató kertje, így ha valaki meglátja az épülettömböt…

szalay2 utazási blogjaBudapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora…

Virágos kertKroměříž, Květná zahrada (Virágos kert), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Igazából a másik beszámolóhoz is hozzá lehetett volna csapni ezt, de nincs szerves kapcsolatban a kastéllyal és a kastélykerttel, valamint túl sok fotó lett volna egy helyre feltöltve, az talán emészthetetlen lenne…

szalay2 utazási blogjaKassel, az Orangerie, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kasselben van egy nagyon szép kastély, aminek igen fura szerepet szántak az egykori gazdái. Az Orangerie kifejezéssel elég sok kastély vonatkozásában lehet találkozni, de ezek igazából (legalább is a legtöbb esetében)…

VirágokJungfrau Region, Wilderswil, Schynige Platte, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Jungfraupass által egy igen szép helyre megyünk el. Interlakenből egy megálló a Wilderswil-i vasútállomás. Ha valaki Mattenben, vagy Interlaken külső peremén lakik, esetleg érdemes gyalog idáig eljönni (vagy visszafelé…

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Budai Sas-hegy természetvédelmi terület, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez egy olyan hely, amelyet végre minden fanyalgás nélkül ajánlhatok mindenkinek. Ha egyetlen, viszonylag jelentéktelen problémát mégis megemlítek, az pont az, hogy ha valaki egy kicsit figyelmetlen, elég nehéz lesz…

VirágMünchen 3., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytassuk a barangolást München kevésbé ismert részein: 1. München keleti részén (Trudering-Riem) található az Új Vásár területe. Amikor kinőtték a régi területét, a már használaton kívüli régi repülőtér - München…

szalay2 utazási blogjaHirschtetten kertek, SzG3

Utolsó nap, utolsó helyszín: Már sokszor voltunk Bécsben, így egy kicsit kutakodtam, van-e a túlparton is valami érdekes, mivel Bécs eléggé a budai oldalra települt. Sok érdekeset nem találtam, viszont nem lehetett nem megtalálni ezt a hatalmas virágos parkot…

Kiss györgyMohács - II. Lajos Királyunk Emlékműve

Országunk meghódítására indult 1526-ban a török sereg II. Szulejmán szultán vezetésével. Itthon a főúri és köznemesi pártok vezetői csak saját érdekeikkel törődtek. Az utolsó pillanatban kezdtek el fegyverkezni a feudális urak és ragaszkodtak ahhoz, hogy az alig 20 éves II…

WorldWalk utazási blogjaLouga

Varjak! Nádd má, varjak! Ez még Noakchott-ban hangzott el. Alkonyatkor figyeltünk fel a varjúcsapatokra. Úr Isten! Ilyen létszámban még otthon sincsenek, több ezren nyüzsögnek az égen, és mintha egy kicsit nagyobbak lennének, mint odahaza…

VirágKłodzko, Minieuroland, SzG3

Ezt a helyet is az Google Maps gondos átkutatása után találtam. Ha már Kłodzko (főleg az erődrendszere) már másodszor marad ki, legalább ezt megnéztük. Igaz erősen a város határában van, egy szántóföld közepén. ahogy a térképen is látszik. Az első pozitívum az ingyenes parkoló…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Piran

Egyszer kirándultunk is a szlovéniai háromnapos nyaralásunk alatt, de csak Piran-ig jutottunk. Ott felmásztunk az erődre és fentről gyönyörködtünk a városban. Csodálatos kilátás nyílt onnan a tengerre is, ahol éppen egy fenséges ötárbócos vitorlás ringatózott a távolban…

szalay2 utazási blogjaMór, Lamberg kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mórral kapcsolatban nem mondhatom azt, amit sok hellyel kapcsolatban már megtettem, ezt a helyet nem kerülgettem, valószínűleg csak nagyon régen jártam erre, arra sem emlékszem, hogy voltam-e itt. Pedig úgy látszik, helytelen volt a hozzáállásom…

szalay2 utazási blogjaSalka (Szalka, Ipolyszalka), tájház, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Így jár az ember, ha figyelmetlen (legalábbis eddig). Már sokszor átmentem Vácról Esztergomba (érintve Párkányt), de erre az épületre még nem figyeltem fel valami miatt. Valószínűleg az utat figyeltem, de most feltűnően…

szalay2 utazási blogjaNowa Ruda (Park Hotel), SzG3

Nowa Ruda nem azért került bele a beszámolókba, mert valami fantasztikus hely lenne, hanem mert támaszpontnak igencsak alkalmas. A városban van egy kis Rynek (Főtér), annak közepében a szokásos városháza, meg néhány templom. Az egyetlen igazán érdekes látnivaló…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaBad Hofgastein, Termálfürdő, Gyógyfürdő, Túrázás

Délután 1 óra körül értünk Bad Hofgastein-be, ahol az egyik tágas és szép vállalati apartmanba költöztünk be. Ezért nem is csodálkoztam azon, hogy belebotlottunk vásárolgatás közben férjem két munkatársába is, idejárnak ugyanis sokan a cégtől kikúrálni magukat…

VirágokSun City

VirágGroßwilfersdorf, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely inkább amiatt került be a beszámolók közé, mert igen jól jellemzi a sógorok vonzalmát a szép virágos helyekhez. Bármerre jártunk, mindenhol szinte minden virágba van felöltöztetve: a városok, a falvak, az udvarok, a házak…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Guía de Isora, Abama Hotel Golf & Spa*****

Autóba ülve bekapcsoltuk az iPhone navigálóját, ami szűk utcákba és valami járhatatlan erdei útra vitt bennünket... ezért inkább magunktól próbáltunk eligazodni. Követtük a többi autót a szerpentinen, ami aztán hosszan kanyargott, mint valami veszett, részeg kígyó…

WorldWalk utazási blogjaStein an der Traun

Ausztria Alföldön nevelkedett magyar embernek különleges élményben lehet része, ha elmegy az Alpokba. Mi is mehettünk volna a Duna mentén egész Németországig, de nem tettük, mert tudtuk, hogy Ausztriában az Alpokat kihagyni bűn…

Oszd meg ezt a keresést: kiss virág